poniedziałek, 23 maja 2011

Kultura cytatu

"Prześladowała mnie myśl, że nie należy szukać Rzymu w Rzymie" - Zbigniew Herbert


Od jakiegoś czasu chciałam założyć bloga z recenzjami. Tak. Kolejnego. Jako studentka polonistyki czytam dużo. W chwili słabości policzyłam - w zeszłym roku wyszło ponad 90 książek. Blog byłby rodzajem uporządkowania własnych przemyśleń. Ćwiczeniem stylu, a może w końcu dla kilku osób stałby się lekturą. Może ktoś by kupił polecaną przeze mnie książkę, a jedno czy drugie wydawnictwo podsyłałoby mi nowe pozycje. Może by się udało. Może gdzieś tam w gąszczu blogów książkowych znalazłoby się jeszcze jedno miejsce.

Ale jest jedno ale. Gdzieś w przestrzeni drugiego roku studiów uświadomiłam sobie jedno. Nigdy nie zostanę krytykiem. Nie lubię mówić o książkach. Nie lubię KOMENTOWAĆ. Ubierać w słowa zwykłe, to co zostało powiedziane słowem niezwykłym. Nie lubię niszczyć oryginału.

Ale lubię zaznaczać. Przepisywać. Uczyć się na pamięć.

I lubię też kupować książkę po przeczytaniu jej fragmentu. Lubię próbki.

Po każdej lekturze będę umieszczała na blogu cytaty z właśnie przeczytanej książki. Pozwolę sobie nie cofać się do tych z przeszłości. Przepisywanie cytatnika przyjemnym być nie może. Ale od teraz do czasów nieznanych, stanie się on wirtualny.

Zapraszam. Nie czytajcie mnie. Czytajcie mistrzów

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz